Nesetippen i en bok



Mye skal gjøres før skoleklokka omsider ringer og skoleåret avsluttes. Oppgaver skal leveres, viktige prøver skal fullføres. Det er et eneste stort mas krøllet sammen til en ball av stress. Men når skoleklokka endelig ringer, har man hele sommeren foran seg. En hel sommer til å ligge krøllet sammen i sin egen drømmeverden, med en stabel uleste bøker til en side og leste til en annen. Hva ligger i din stabel av uleste bøker? Her er et lite utvalg av hva som ligger i min:

• Tiger Lily av Jodi Lynn Anderson
Dette skal være en gjenfortelling av den kjente historien om Peter Pan og Wendy, fortalt i Tingelings perspektiv. Jeg skal være ærlig: jeg har aldri lest en gjenfortelling før, og da teller jeg ikke med de korte Disney bøkene som gjenforteller Disney filmene på tretti sider. 

The Catcher in The Rye av J.D Salinger
Jeg vet ikke egentlig så veldig mye om boken, men etter å ha lest andre amerikanske bøker som To Kill a Mockingbird og The Great Gatsby, virket denne boken som et greit sted å fortsette.

 The Time Traveler's Wife av Audrey Niffenegger

Jeg elsker den britiske serien Doctor Who, og siden har jeg slukt alt som handler om tidsreising. Skjønt jeg er ganske sikker på at denne boken ikke kommer til å inneholde kriger i fjerne galakser, kan jeg ikke vente med å lese den.

Alice in Zombieland by Gena Showalter
Jeg har alltid elsket historien om Alice og hennes tur til Eventyrland! Dette kan bli en interessant gjenfortelling og helt siden jeg hørte om den har jeg villet lese den.

Flukten av Torborg Igland og Amund Hestsveen
Jeg har lenge hatt lyst til å lese boken. Helt siden bursdagen min i mai, har den ligget på nattbordet mitt. Lenge før det igjen, hadde vi besøk av forfatterene på skolen. Om jeg bare får lese en bok i sommer, blir det denne.

Nyckeln av Mats Strandberg og Sara Bergmaek Elfgren
Siste bok i Englefors trilogien har allerede kommet ut i Sverige. Det fant jeg ut sist jeg befant meg i en svensk bokhandel. Forresten så var det også da jeg bestemte meg for å lese min første bok på svensk. Da jeg fant ut at jeg trengte litt mer tid, ble boken lagt i listen over bøker som skal leses i sommer. 

Dette var en liten del av listen min. Hva finnes på din?

Kommentarer

Populære innlegg